Ik vond het het beste om hiervoor een bericht op het hoogste niveau te plaatsen, in plaats van te reageren op dit bericht: https://www.discoverysport.net/threads/low-battery-indicator.10354/
Ik wil ervoor zorgen dat mensen de oplossing snel kunnen vinden, in plaats van de hele thread te moeten doorzoeken. Kortom, ik heb mijn 2018 Land Rover Discovery Sport in juli 2021 gekocht. Hij heeft dit probleem zo'n beetje sinds ik hem heb. Hoewel het in de eerste paar jaar van het bezit geleidelijk erger werd. Daarna was de indicator er eigenlijk de hele tijd. En wat me opviel, was dat bepaalde dingen niet meer goed werkten met de intune iPhone-app. Ik kon de afstandsontgrendelingsfunctie niet gebruiken. Mijn ritten werden dagen nadat ze waren gereden weergegeven, in plaats van direct daarna. Wat me dit vertelde, was dat de auto deze functies uitschakelde om stroom te besparen, gebaseerd op de computer die dacht dat de batterij leeg was. Wat ik ook wel besefte, maar niet echt in mijn gezicht gedrukt kreeg tot nadat ik het had opgelost, was dat de start/stop-functie niet meer werd geactiveerd.
De auto had nog garantie toen ik hem kocht. Ik had dit aan de dealer verteld. Ze vertelden me dat de software volledig up-to-date was op de auto. En na het lezen van de bovenstaande post, heb ik min of meer geleerd om ermee te leven. Maar uiteindelijk kwam ik een YouTube-video tegen van powerfulukltd hier:
In die video hadden ze het probleem nog niet opgelost. Maar later plaatsten ze dit:
Ik realiseerde me dat de twee problemen waarschijnlijk met elkaar verband hielden. Ik besloot om de $70 te investeren voor het vervangende onderdeel. Ik was sceptisch, maar wat maakt het uit, toch?
En zie, het probleem was volledig opgelost. Ik heb het een paar dagen geleden vervangen. Als het geen oplossing was geweest, had ik de melding van een bijna lege batterij nu zeker gezien. Maar niet alleen is de melding van een bijna lege batterij volledig verdwenen, mijn intune-afstandsbediening werkt weer volledig. Bovendien activeerde mijn start-stop voor het eerst in minstens een jaar nadat ik met de auto had gereden. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat dit onderdeel de werkelijke oorzaak van het probleem is. En het verslechtert waarschijnlijk in de loop van de tijd, waardoor het probleem in de loop van de tijd steeds erger wordt.
Het onderdeel is:
Ik heb de mijne gekocht via Richfield parts. Maar je kunt het net zo goed kopen waar je het het goedkoopst kunt krijgen. Als je de tweede video bekijkt, leggen ze uit hoe je het moet vervangen. Maar ik kan je hier doorheen leiden. Er zijn twee 10 mm moeren. De eerste houdt de kabelboom vast aan het onderdeel en de tweede is de klem op de accupool. Ik raad aan om eerst het koppel op de moer los te draaien die de kabelboom aan de batterij vasthoudt en vervolgens de moer los te draaien die hem aan de pool vastklemt. Daarna kun je de achterste moer met de hand verwijderen en de kabelboom eraf schuiven. Trek dan het onderdeel van de pool af. Koppel ten slotte de enkele draad los die aan de zijkant vastklikt. De installatie is omgekeerd. Het mag niet langer duren dan 5 minuten, zolang je maar een 10 mm ringsleutel bij de hand hebt.
Hieronder staan foto's van het verwijderde onderdeel.
Ik hoop dat dit de volgende persoon helpt. Ik weet dat dit probleem veel voorkomt en dat er niet veel informatie is over hoe je het kunt oplossen.
Ik wil ervoor zorgen dat mensen de oplossing snel kunnen vinden, in plaats van de hele thread te moeten doorzoeken. Kortom, ik heb mijn 2018 Land Rover Discovery Sport in juli 2021 gekocht. Hij heeft dit probleem zo'n beetje sinds ik hem heb. Hoewel het in de eerste paar jaar van het bezit geleidelijk erger werd. Daarna was de indicator er eigenlijk de hele tijd. En wat me opviel, was dat bepaalde dingen niet meer goed werkten met de intune iPhone-app. Ik kon de afstandsontgrendelingsfunctie niet gebruiken. Mijn ritten werden dagen nadat ze waren gereden weergegeven, in plaats van direct daarna. Wat me dit vertelde, was dat de auto deze functies uitschakelde om stroom te besparen, gebaseerd op de computer die dacht dat de batterij leeg was. Wat ik ook wel besefte, maar niet echt in mijn gezicht gedrukt kreeg tot nadat ik het had opgelost, was dat de start/stop-functie niet meer werd geactiveerd.
De auto had nog garantie toen ik hem kocht. Ik had dit aan de dealer verteld. Ze vertelden me dat de software volledig up-to-date was op de auto. En na het lezen van de bovenstaande post, heb ik min of meer geleerd om ermee te leven. Maar uiteindelijk kwam ik een YouTube-video tegen van powerfulukltd hier:
In die video hadden ze het probleem nog niet opgelost. Maar later plaatsten ze dit:
Ik realiseerde me dat de twee problemen waarschijnlijk met elkaar verband hielden. Ik besloot om de $70 te investeren voor het vervangende onderdeel. Ik was sceptisch, maar wat maakt het uit, toch?
En zie, het probleem was volledig opgelost. Ik heb het een paar dagen geleden vervangen. Als het geen oplossing was geweest, had ik de melding van een bijna lege batterij nu zeker gezien. Maar niet alleen is de melding van een bijna lege batterij volledig verdwenen, mijn intune-afstandsbediening werkt weer volledig. Bovendien activeerde mijn start-stop voor het eerst in minstens een jaar nadat ik met de auto had gereden. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat dit onderdeel de werkelijke oorzaak van het probleem is. En het verslechtert waarschijnlijk in de loop van de tijd, waardoor het probleem in de loop van de tijd steeds erger wordt.
Het onderdeel is:
Onderdeelnummer | Onderdeelnaam | Prijs | Hoeveelheid | Totaal |
---|---|---|---|---|
LR157912 | Batterijstroomsensor | $69.92 | 1 | $69.92 |
Ik heb de mijne gekocht via Richfield parts. Maar je kunt het net zo goed kopen waar je het het goedkoopst kunt krijgen. Als je de tweede video bekijkt, leggen ze uit hoe je het moet vervangen. Maar ik kan je hier doorheen leiden. Er zijn twee 10 mm moeren. De eerste houdt de kabelboom vast aan het onderdeel en de tweede is de klem op de accupool. Ik raad aan om eerst het koppel op de moer los te draaien die de kabelboom aan de batterij vasthoudt en vervolgens de moer los te draaien die hem aan de pool vastklemt. Daarna kun je de achterste moer met de hand verwijderen en de kabelboom eraf schuiven. Trek dan het onderdeel van de pool af. Koppel ten slotte de enkele draad los die aan de zijkant vastklikt. De installatie is omgekeerd. Het mag niet langer duren dan 5 minuten, zolang je maar een 10 mm ringsleutel bij de hand hebt.
Hieronder staan foto's van het verwijderde onderdeel.
Ik hoop dat dit de volgende persoon helpt. Ik weet dat dit probleem veel voorkomt en dat er niet veel informatie is over hoe je het kunt oplossen.